طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ali rahmanpoor

پیش از آن که به شما یاد بدهیم چگونه یک وبسایت برای خودتان طراحی کنید، خوب است بدانید که چرا از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می‌شود؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می‌باشد که نیاز شما را برای طراحی سایتی برآورده می‌کند. اگر بخواهیم سیستم مدیریت محتوا (Content Management Systems -CMS) را در یک جمله به طور خلاصه معرفی کنید. می‌توانیم اینگونه بگوییم که در حقیقت CMS یک سیستم طراحی شده در بستر وب است که ابزارهای بسیار متنوع و کاربری برای راه‌اندازی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید محتوای سایت خود را بدون هیچ گونه دانش کدنویسی ایجاد و ویرایش کنید.

حال که با مفهوم سیستم‌های مدیریت محتوا آشنا شدید خوب است بدانید که در حال حاضر طبق اطلاعات منتشر شده در ویکی پدیا بیش از 100 سیستم مدیریت محتوا وجود دارد؛ اما تمامی آمارها به روشنی نشان می‌دهند که پرچم دار همه سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس است. به طوریکه 34 درصد از کل سایت‌های ساخته شده در سرتاسر جهان با وردپرس طراحی شده اند! یعنی حدودا از هر سه وبسایتی که شما بازدید می‌کنید، یکی وبسایت با وردپرس طراحی شده است!

در میان گام‌های ساخت سایت با وردپرس، انتخاب نام سایت یکی بخش‌های جذاب و مهم است که معمولا کمتر برای آن زمان گذاشته می‌شود. بد نیست بدانید که در حال حاضر (تا زمان نگارش این مقاله) نزدیک به 2 میلیارد وب سایت  آنلاین در فضای وب وجود دارد که این آمار بسیار چشم‌گیر به نظر می‌رسد. برای دانستن معیارهای انتخاب نام وب سایت خود (و در نتیجه نام دامنه خود)، حتما به مقاله انتخاب نام دامنه مناسب از همیار مراجعه کنید در آن مقاله ما به طور کامل هر آنچه را که برای انتخاب یک نام مناسب و حرفه‌ای برای وبسایتتان نیاز دارید را شرح داده‌ایم.

 

نام و دامنه وبسایت بیان کننده هویت اصلی شماست پس حتما در انتخاب آن دقت داشته باشید. اما بعد از انتخاب دامنه، نوبت به خرید آن و خرید سرویس میزبانی وب (هاست) می‌رسد. منظور از هاست محلی است که قرار است اطلاعات و محتویات سایت شما در آن ذخیره شود. این موضوع دقیقا همانند ذخیره اطلاعات در کامپیوتر شما است. با این تفاوت که با خرید سرویس های میزبانی وب دسترسی کابران از هر نقطه‌ای جهان به سایت شما امکان پذیر خواهد شد و فقط کافی است که شما دامنه خود را به هاست‌تان متصل کنید؛ البته شما باید پیش از آنکه خریدی انجام دهید حتما ویژگی‌های یک هاست مناسب را به خوبی بشناسید. چرا که تهیه یک هاست وردپرس مناسب یکی از مهم‌ترین کارهای پیش از شروع ساخت و طراحی سایت با وردپرس است.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت با وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: